لودر
مارکتون

تبلیغات در بازاریابی نقش بسیار مهمی دارد به طوری که می‌توان گفت قلب بازاریابی، تبلیغات است. بازاریابی معمولا توسط افرادی با روابط اجتماعی بالا و فن بیان قوی انجام می‌شود. این افراد با سر زدن به بخش های مختلف مانند فروشگاه ها، کارخانه های صنعتی، سازمان های مختلف و … برای کسب و کار های مختلف تبلیغات می‌کنند.

بازاریابی نیاز به تجربه و مهارت در زمینه تبلیغات دارد. فردی که بازاریابی می‌کند باید با روش های مختلف تبلیغات آشنا باشد. هدف اصلی بازاریابی قانع کردن مشتریان برای خرید از کمپانی ها است. بنابراین افراد بازاریاب باید از تمامی شیوه های تبلیغات استفاده کنند و بدانند در هر مکان باید از چه شیوه تبلیغاتی استفاده کرد تا مشتریان قانع به خرید شوند.

به طور مثال زمانی شما می‌خواهید با یک شرکت و یا سازمان بزرگ معامله انجام دهید فرد بازاریاب بهتر است از شیوه تبلیغات خلاقانه استفاده کند و هدیه نفیسی به طرف مقابل داده شود.

تبلیغات موثر

تبلیغات موثر زمانی اتفاق می‌افتد که شما بتوانید محصولات خود را به مشتریانتان عرضه کنید. قانع کردن مشتریان کار آسانی نیست بنابراین فرد بازاریاب باید دارای روحیه ای بسیار بالا و با اعتماد به نفس قوی باشد.

همانطور که مشاهده کردید نقش تبلیغات در بازاریابی اهمیت بالایی دارد و اگر شما قصد دارید یک بازایاب خوب شوید بنابراین بهتر است که با تمام شیوه های تبلیغاتی آشنا شوید. در ادامه می‌خواهم شما را با انواع تبلیغات در بازاریابی های مختلف، تبلیغات مدرن و … آشنا کنم.

تبلیغات در بازاریابی سنتی چگونه است؟

تبلیغات در گذشته  بسیار هزینه بر بودند و همین امر سبب می‌شد تا بسیار از مدیران و صاحبان مشاغل از این بخش صرف نظر کنند. برخی از روش های تبلیغات که در گذشته برای معرفی کسب و کار ها استفاده می‌شد عبارتند از: پخش تراکت، نصب بیلبورد در سطح شهر، استفاده از بنر های تبلیغاتی در سطح شهر و …

البته شما در گذشته تبلیغات را نیز می‌توانستید از رسانه های مانند: تلویزیون و یا رادیو نیز انجام دهید. اما هدف از تبلیغ در رسانه تنها اطلاع رسانی و معرفی کسب و کار است. تبلیغات در رسانه هزینه های زیادی دارد و تعرفه تبلیغات بسته به زمان تبلیغ و در کدام قسمت برنامه ( ابتدا، انتها و بین برنامه) تبلیغ شما پخش شود، متفاوت است.

تبلیغات سنتی مشکلات زیادی دارد برای مثال اگر شما بخواهید کسب و کار خود را در سطح شهر تبلیغ کنید نیاز به یکی تیم بازاریاب و تبلیغاتی دارید. این تیم متخصص به شما کمک می‌کند تا بنر های تبلیغاتی یا تراکت های خود را چاپ کنید و سپس آنها را در سطح شهر پخش یا نصب می‌کنند که کاری بسیار زمان بر و هزینه زیادی را برای شما دارد.

شما در این تبلیغات باید هزینه ای را برای تیم تبلیغاتی، چاپ بنر یا تراکت، نصب یا پخش تبلیغات توسط  افراد بازاریاب و … در نظر بگیرید که عملا این تبلیغات مقرون به صرفه در دنیای امروزی و مدرن نخواهد بود و همچنین تاثیر زیادی را برای کسب و کار شما در بر نخواهد داشت. بهتر است دیگر از تبلیغات در بازاریابی به روش های سنتی استفاده نکنید و به جای آن از تبلیغات به سبک مدرن و اینترنتی استفاده کنید که در ادامه درباره آن بیشتر صحبت خواهیم کرد.

تبلیغات در بازاریابی مدرن چیست؟

امروزه به دلیل پیشرفت علم و تکنولوژی و تجارت های الکترونیکی نحوه تبلیغات در بازاریابی شکل جدیدی به خود گرفته است. تبلیغات مدرن نسب به تبلیغات سنتی بسیار مقرون به صرفه و کم هزینه تر است.

در سال های اخیر به دلیل افزایش کاربران اینترنتی بیشتر کسب و کار ها تصمیم گرفتند شغل های خود را به فضای مجازی انتقال دهند و فعالیت خود را گسترش دهند. تبلیغات اینترنتی را می‌توان در دو فضای مختلف انجام داد.

شما می‌توانید تبلیغات خود را در سایت های پر بازدید انجام دهید و در سایت های اینترنتی بازاریابی را انجام دهید و همچنین می‌توانید بازاریابی را در شبکه های مجازی انجام دهید و با استفاده از نرم افزار های کاربردی و محبوب مانند: اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، یوتیوب، توییتر و … تبلیغات را به صورت گسترده در سطح کشور و یا جهان انجام دهید.

مشکلات تبلیغات سنتی

تبلیغات مدرن مشکلات تبلیغات سنتی را ندارد و شما دیگر نیازی به نیروی انسانی زیادی برای تبلیغات نخواهید داشت و شما تنها با استفاده از یکی مدیر تبلیغات یا حتی خودتان به راحتی با استفاده از یکی سیستم کامپیوتر یا گوشی تلفن اندروید تبلیغات کسب و کار خود را انجام دهید. اما یک مشکل در تبلیغات مدرن و امروزی وجود دارد و آن هم این است که تبلیغات در بازاریابی اینترنتی بسیار دشوار شده است.

زیرا  امروزه افراد زیادی با تبلیغات بی کیفیت سبب بی اعتمادی کاربران شده‌اند. بنابراین شما نیاز دارید تا از سایت های تبلیغاتی مختلف و باتجربه در زمینه سئو و تولید محتوا کمک بگیرید و نوشته و مطالب خود را از طریق افراد حرفه ای در این زمینه تهیه کنید تا تبلیغاتی موثر و مفید داشته باشید.

تبلیغات در بازاریابی شبکه ای چگونه است؟

تبلیغات در بازاریابی شبکه ای به روش های مختلفی انجام می‌شود و دست بازاریابان برای تبلیغات بسیار باز است زیرا هر یک از نرم افزار های مختلف دارای قابلیت های منحصر به فردی هستند. بازاریابان با استفاده از خلاقیت خود و همچنین قابلیت های این نرم افزار ها می‌توانند تبلیغات مفید و تاثیر گذاری را برای کسب و کار های شما داشته باشند. یکی از نرم افزار های پرطرفدار و محبوب در شبکه های مجازی instagramاست. که ما در زمینه تبلیغ در اینستاگرامنیز به شما خدماتی کارامد ارائه می کنیم.

ویژگی منحصر به فرد این نرم افزار گذاشتن لایو های یک ساعته است که این امکان را به بازاریابان می‌دهد تا به صورت مستقیم و زنده با افراد بسیار زیادی در این لایو ها صحبت کنند و بتوانند و با فن بیان قوی خود مشتریان زیادی را جذب کنند. شما همچنین می‌توانید از شرکت های تبلیغاتی اینترنتی نیز در این زمینه کمک بگیرید و با استفاده از ساخت انیمیشن، تیزر تبلیغاتی، فیلم های مختلف و … تبلیغات خود را در این شبکه اجتماعی پرطرفدار انجام دهید.

منظور از کلمه اینترنتی برای شرکت های تبلیغاتی این است که اگر شما از شرکت های تبلیغاتی در سطح شهر کمک بگیرید آنها به شما تبلیغات اینترنتی را هیچ وقت پیشنهاد نمی‌کنند زیرا تبلیغات اینترنتی بسیاری از حاشیه های مختلف را از بین می‌برد و هزینه کمی را برای شما در بر خواهد داشت اما آنها به دنبال سود های بیشتری هستند بنابراین به شما تبلیغات سنتی را پیشنهاد می‌کند و همین امر یکی از محدودیت های تبلیغات اینترنتی است. در ادامه درباره تبلیغات بازاریابی اینترنتی در شبکه های اجتماعی دیگر صحبت خواهیم کرد.

3 نظرات

  1. میکائیل رانیس

    لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    1. میکائیل رانیس

      لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

    2. ریکی ویلیامز

      لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ و با استفاده از طراحان گرافیک است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *